3 Haziran 2014 Salı

Okuma Saati

Uyumadan önce kitap okuyoruz, bazen ekstradan masal anlatıyorum.
En sevdiğimiz kitaplardan birini sizinle paylaşmak istedim. Türkçe çevirisi var mı diye baktım ama varsa da ben göremedim. Kitabın ismi Not Your Typical Dragon.
http://timbowersart.blogspot.com/
Dan Bar-el yazmış, Tim Bowers görselleştirmiş.
"Bildiğiniz Ejderhalardan Değil" şeklinde anlatıyorum Doğa'ya okurken. Önce İngilizce okuyorum, sonra kendimce Türkçe anlatıyorum.
http://timbowersart.blogspot.com/
Kitabın kahramanı Crispin. Kendisi altı yaşında bir ejderha, ailesindeki tüm büyükleri ateş üfleyebiliyor. Doğum gününde mumları üfleyerek yakması beklenirken ağzından krema püskürtmesiyle başlıyor hikaye. Doktora götürüyorlar, ağzını açtığında yara bantları geliyor. Okul çıkışı ateş üfleme kursunda ise marşmelovlar geliyor, koç çok sinirleniyor. Gerçek bir ejderha olmadığını o kadar vurguluyorlar ki Crispin evden kaçıyor. Bir mağaraya yerleşiyor, sonrasında bir şövalye ile karşılaşıyor. Şövalyenin babası da ondan ateş üfleyen bir ejderha ile dövüşmesini bekliyor. Genç şövalye ve Crispin, Crispin'in ateş üfleyebilmesi için şövalyenin kitabında yazan önerileri uygulamaya çalışıyorlar. Bu süreçte Crispin'in ağzından alev dışında ayıcıklar, plaj topları, kırmızı kurdelalar, vb çıkıyor.
http://timbowersart.blogspot.com/
Bakıyorlar ki başaramıyorlar, Crispin eve dönüyor. Aslında beraber dönüyorlar. Tam genç şövalye hoşçakal demek üzereyken babası geliyor. Durumu anlayıp Crispin ile alay ediyor. Buna sinirlenen Crispin'in babası, ağzından çıkan alevlerle her yeri tutuşturuyor. Tüm ejderhalar koşuyor ama alev üfleyen bu canlıların hiçbiri alevleri nasıl söndüreceklerini bilmiyor. Sevgili Crispin ağzını açıyor ve bilin bakalım ne geliyor? Su. Crispin alevleri güzelce söndürüyor.
Hikayenin sonu Crispin'in bir sonraki doğum günü partisi ile bitiyor. Bir yakınları Crispin'e bakarak, babasına oğlunun bildiğimiz ejderhalardan olmadığını söylüyor. Babası da evet değil, benim oğlum çok özel bir ejderha diyor.
Çok eğlenceli bir dille, diğerlerinden farklı olmanın kötü birşey olmadığı anlatılmış.
Kitabın İngilizce seslendirmesine buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder