28 Ağustos 2014 Perşembe

Dallas Farmers Market

Dallas çok sayıda çiftliğin olduğu bir şehir. Peki bu çiftliklerde yetişen sebzelerin, meyvelerin, yumurtaların; bizdeki gibi satıldığı pazarlar yok mu acaba? Ben de aynı soruyu kendime sordum, sonra da Dallas Farmers Market'ı buldum.

Pazar 1941 yılından beri, ilk inşa edildiği yerde hizmet vermekte. Eskiden sadece yerel üreticelerin ürünlerini satabildiği bir yerken; bugün yerel olmayan ürünler de satılıyor. Hatta diğer ülkelerden getirilen sebze ve meyvelerin satıldığı bir bölüm de var. Biz sadece bir bölümünü gezdik. Satıcı profilleri oldukça değişikti. Dövmeli üniversite öğrencileri de vardı, amigo şapkalı Meksika kökenli satıcılar da vardı.

Çok eskiden inşa edildiği için pazar yeri şehir merkezinde, biraz ötesinde yüksek binalar var. Nasıl park yeri bulacağız diye düşünürken pazar yerinin geniş ve oldukça boş park yerini görünce sevindik. Meyve ve salsa sosundan oluşan pazar alışverişimizi tamamlayıp dönüş yoluna koyulduk.

Dallas Farmes Market -Giriş Tabelası
Yeşil Fasulyeler, Kırmızı Patatesler
Sırf  Şekilleri İçin Almak İsteyeceğim Kabaklar
Soldakiler Bamya
Biberler
Meyvelerimizi Aldık
Pazar Yerindeki Afişlerden Bir Kaçı
Dayanamayıp, Meyveleri Yemeye Başlayanlar
Pazar Yeri Çiçekçisi
Pazar Yerinden Dallas Şehir Merkesi





2 yorum:

  1. Gökdelenlerin arasında bozulmadan kalabilmesi çok güzel. Acaba değişik meyve sebzeler var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotosunu koyduklarımda yeşil fasulyeler vardı, çok ince ve uzunlar. Çiçek şeklindeki kabağı ilk defa burada gördüm. Bir de biber çeşidi çok fazla idi. Meyve olarak da her yerde blueberry, strawberry, raspberry, ananas ve mango en çok gördüklerim. Ben de ciddi ananas tüketmeye başladım : )

      Sil