4 Eylül 2014 Perşembe

Dallas Dizisi, Dizi Seti Hatırası

Dizinin Başlangıç ve Bitiş Müziklerinden
Çocukluğumdan hatırladığım en eski dizilerden biri Dallas.Çekimleri benim doğduğum yıl olan 1978'de başlamış. O kadar uzun süre oynadı ki ilkokul ve ortaokul yıllarında, ben ve yaşıtlarım da izleyebildik. Dizi hakkında konuşulmuş ve söylenmiş çok şey var. Oynadığı saatte sokakların bomboş olduğu; her bölümün sonunda, yazıların kimin yüzü ekrandayken akacağına dair iddiaya girildiği; dizinin ilk yılında, Türkiye'de "Ceyar'a En Çok Kim Benziyor?" adlı bir yarışma yapıldığı ve Ankara'lı bir elektirikçinin yarışmayı kazandığı - ekşi sözlükte okudum; bir de Vizontele Tuuba filminde, köyde kurulan kütüphanede Dallas'ın izlendiğini görmüştük, ...

Dizi özetle; Teksas'lı petrol zengini Ewing Ailesi'nin Southfork Çiftliği'nde geçen ihanet, kıskançlık ve entrikalarla dolu hayatını anlatmaktadır. Baba Jock Ewing, anne Bayan Ellie. Üç oğulları: Kötü kalpli J.R. (Bizim deyişimizle "Ceyar"), iyi huylu Bob ve serseri Gary. J.R.'ın eşi Sue Ellen (Yeni versiyonda hâlâ oynuyor.), Bob'un eşi Pamela, Jucy, Kahya Gary...
Ewing Ailesi
Müze Duvarından, Eski Versiyon
Müze Duvarından, Yeni Versiyon
J.R. Ewing - Bizim Deyişimizle "Ceyar"
Bob
Ewing'lerin Meşhur Otomobili
Dizi Seti Hatırası
Dizinin çekimlerinin yapıldığı çiftlik (Soutfork Ranch) ve ev bugün artık müzeye dönüştürülmüş. Küçük turlarla tanıtılıyor.
Soutfork Ranch - Çiftlikte, Evin Bulunduğu Kısım
Giriş binasının içinde de küçük bir müze var. Müzenin sonunda, çiftliği gezmek üzere; bir traktörün çektiği, üstü açık bir araca biniyorsunuz.Çiftlik yaklaşık 340 dönüm büyüklüğünde olduğu için hepsini bu küçük turla gezmek mümkün olmuyor. Çiftlik, bugün sadece bir müze olarak değil; aynı zamanda konferans ve düğün organizasyonları, konaklama, kahvaltı ve yemek, at binme dersleri gibi hizmetlerle tamamen turistik bir tesis olarak hizmet vermekte. Yılda yaklaşık 300 000 ziyaretçi aldıklarını söylediler.
Çiftlikte, Eve Giden Yol
Çiftliğin Atlarından Bir Kaçı
Evin Balkonundan

İlk sahibi olan aile, çekimler başlağında burada yaşıyormuş. Özel hayatlarına müdahale edilmemesi ve sadece haziran, temmuz, ağustos aylarında çekim yapılması şartıyla çekimlere izin vermiş. Bir gün, Texas güzellik kraliçesinin bir konuşmasında "Dallas'ın çekildiği çiftlik burada, biliyor musunuz?" demesi ve adresi söylemesiyle beraber hayatları zorlaşıyor. Sabah uyandıklarında, evlerinin dışındaki arazide kurulmuş çadırlar, ellerinde Ceyar'a getirdikleri yiyeceklerle insanlar görüyorlar. Sonunda çiftliği satıyorlar. Bugünkü sahibi Arizona'lı iş adamı Rex Maughan.Rex Maughan'ın satın almasıyla beraber turistik bir yere dönüştürülmüş.
Ceyar'ı Kim Vurdu Bölümünden - Çekimin Yapıldığı Oda
Evin İçinden - Ceyar'ın Banyosu 
Evin İçinden - Yemek Salonu
Evin İçinden - Girişteki Salondan
Evin Balkonundan - Sister'ım ve Ben
J.R.'ı Canlandıran Lary Hagman'ın Mezarı, Southfork Çiftliği

4 yorum:

  1. Nostalji oldu :)

    Cocukluktan kalan bir dizi...Herkes kizardi ama seyretmedende duramazdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin giriş müziğini duyunca ben de çocukluğuma gittim birden : )

      Sil
  2. Adini coook duydum bu dizinin fakat izleyemedim. Çok cetrefilli bir dizi oldugunu biliyorum sadece :) yazi cok keyifli olmus..
    www.seleninevcilikhayati.com benim blogumada buyurun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi çıksa o kadar izlenir miydi bilemiyorum. Çok teşekkür ederim.
      Ben de bakıyorum şimdi blogunuza. Sevgiler...

      Sil