14 Nisan 2014 Pazartesi

Bakkal Sevinci

Biz küçükken, uzunca bir süre bakkalı olmayan bir köyün lojmanında oturduk. Mutfağimızda, teneke kutuda satılan bisküvilerden ve bugün artık bulamadığımız beyaz gofretlerden olurdu. Okulun kapısına tatlıcı veya pamuk şekerci gelsin diye beklerdik. Sadece haftasonları, şehre inilince alışveriş yapılırdı ya da hafta içi yakınımızda bulunan, anneanne ve dedemizin yaşadığı Aksu'ya gidilince.

Amerika'ya giden arkadaşlardan hep duyuyorduk Arap bakkalları, kendimizin de daha önce bir kaç kez gitmişliği vardı. Burada da Arap bakkal var birkaç tane, ama bir Türk bakkal bulmak güzel bir süpriz oldu bizim için: Bakkal Mart.

Kapı açılınca, radyodaki Türkçe haberlerin sesini duyduk önce. Sonra da Aydınlı sahibinin merhabasını. Buraya geleli henüz iki ay olmasına rağmen bazı yiyecekleri ne kadar özlemiş olduğumuzu fark ettik. Sonra başladık herşeyi incelemeye.

Bakkal sahibi dedi ki hamsi ve kokoreç yeni geldi. Noluyoruz dedim bir anda, hamsi mi kokoreç mi? Allah!! Kesin işkembe de vardır, evet vardı. Daha önce hiç pişirmediğim için, almak için pişirmeyi öğrenmeyi beklemeye karar verdim. Rahmetli babannem hayatta olsaydı, ooo kralını öğretirdi.

Hamsiyi Trabzon'dan getirmişler, bu evdeki görüntüsü
İkili paket halinde dondurulmuş simit vardı, ev mantısı, künefe, kuru baklava, su böreği, sucuk, bir çok baharat çeşidi, benim sevdiğim kuru kahveci mehmet efendi kahvesi, birkaç çeşit çay, zeytinyağı çeşitleri, reçeller, helva, pekmez, sirke, turşu, salça, sabun çeşitleri, limon kolonyası; aklıma gelenleri yazdım. Ha bir de okey takımı vardı.
Nefis Baklava

Elimizde poşetler düştük evin yoluna, varır varmaz hangisini pişirsek diye. O gün çok mutlu olduk, bu sevinç bize bir süre gider sanırım. İnsanın memketinin yiyecekleri/yemekleri gibisi bulunur mu?

İkbal Sucuk

Uğurcan'ın Vazgeçilmezlerinden Beypazarı Soda

Kayınvalideminki Kadar Olmasa da Nefis Su Böreği

Bisküvi Standı

Lezzo : )

Çay Çiçeği - Çaykur

Türk Kahvesi stoğumu yaptım

Marmarabirlik dışında Sera da vardı

Duru Sabunlar

Limon ve Tütün Kolonyaları

Zeytinyağları

Okey takımı da vardı

6 yorum:

  1. Biskuvi standinda Negro var miydi? :)

    YanıtlaSil
  2. Ben bir süreliğine uzaklarda yaşamak zorunda kalsam var ya kafayı yerim herhalde, bazen şirkette bile akşam yiyeceğim şeyi düşünüyorum, düşünüp de elde edememe ihtimali beni öyle bir gerer kiiiii :)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın tabi. Ben de Yeter Anne'nin sarmalarını, Düveroğlu'nun nefis antep lahmacununu, Tepeprime'daki Özlem Döner'in pilavüstü dönerini düşününce fena oluyorum : )

      Sil
  3. Türk bakkalınızı çok kıskandım Melek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu adresten bakıp, almak istediklerin olursa ben sana gönderirim Tülay : )
      http://www.bakkalmart.com/catalog/

      Doldurulmuş gıdalar dışındakiler rahatlıkla gider postayla.

      Sil