4 Nisan 2014 Cuma

Matematik ve Fen Gecesi - Math&Science Night at School

Okulda yapılan bir etkinliğe katıldık ailecek: Math&Science Night. 
Davetiye geldiği zaman neden "night" dediklerini merak ettim. Etkinlik saati olarak 6.00 pm - 7.30 pm görünüyordu, pek de geç bir saat sayılmazdı. Sözlüğe bakınca, eğer akşam spesifik bir etkinliğe ayrılmışsa " spesifik etkinlik gecesi"  olarak kullanıldığını gördüm. (Oxford Dictionary Online)

Okul kapısından girince, hemen sağda bir masa çıkıyor karşımıza. Üzerinde bir kavanoz dolusu taş var. Bir kağıda ismini ve kavanozda kaç tane taş olduğuna dair tahminini yazıp bırakıyorsun. Biz de tahminimizi yaptık. Sonra da fen ve matematik salonlarını ziyaret ettik.






Fen salonunda 5 farklı etkinlik vardı:

  • İçlerinde farklı kokularda pamuk olan 10 tane kutu var. Her birini kokluyorsun ve elindeki tabloya tahminini yazıyorsun. Kutuların altında ise gerçekte neyin kokusu olduğu yazıyor. Tahmin işlemini bitirince sırayla gerçek kokularına bakıp onu da tabloya işliyorsun. Limon, kakao, peynir, parfüm, vb kokular vardı kutularda.



  • İçinde su olan bardaklar var. Bardağa karabiber serpiyorsun. Sonra parmağını bardağın dibine doğru batırıyorsun, ne olduğunu gözlemliyorsun. Sonra parmağını sıvı sabuna batırıp, devamında karabiberli suya tekrar batırıyorsun. Sence ne oldu, ne fark ettin diye soruyorlar.


  • İçinde süt olan kaplar var. Sırayla farklı renkte gıda boyalarını damlatıyorsun. Sonra da orta kısmına sıvı sabun damlatıyorsun. Ne gözlemlediğini soruyorlar.


  • Bozuk bir para üzerine sence kaç damla su sığar diye soruyorlar. Tahminini yazıyorsun. Sonra damlalığı alıp damlatmanı istiyorlar. Sonra da karşılaştırıyorsun. Sonra tekrar deniyorsun. Bilim insanlarına vurgu yapılması ayrıca hoşuma gitti!




  • Kağıttan bir kelebeği istediğin renkte boyuyorsun. Tahtaya yansıtılmış bir resim var, kelebeğini yapıştırıyorsun.  Kamufle olup olmadığını gözlemliyorsun.




Matematik salonunda 3 tane farklı etkinlik vardı:
  • Üzerinde noktalar olan ve sayılar olan iki farklı zar çifti var. Bunlardan bir çiftini atıyorsun, gelen nokta sayısının veya sayıların toplamını buluyorsun. Yönergeye göre bulduğun toplama karşılık gelen ilgili çizim adımı yapıyorsun. Tüm adımları tamamlayınca penguen veya tavşan çizmiş oluyorsun.





  • İki kişi karşılıklı oturuyor. Üzerinde iki basamaklı sayıların olduğu kartları dağıtıyorsun. Sırayla herkes bir kart açıyor, kimde daha büyük sayı varsa iki kart onun oluyor. Oyun sonunda en fazla kartı olan kazanıyor.
  • İçinde önü ve arkası farklı renkte boyanmış, kağıttan çiçekler olan bir bardak var. Bardağı karıştırıp bir tepsinin içine ters çeviriyorsun. Hangi renk çiçekten kaç tane var sayıyorsun. Toplam 10 çiçek var ve iki farklı renkte olabiliyorlar. Sana verilen tabloda elde ettiğin toplamları yazıyorsun. Sonuçta 4 + 6, 5 +5, 2 + 8 gibi toplam 10 edecek şekilde toplama kavramını çalışmış oluyorsun. 
Son olarak da Hayvanları Sınıflandıralım diye genel bir etkinlik vardı. Masalar üzerindeki kafeslerde kuş, balık, yılan, çekirge, kaplumbağa, vb gibi hayvanlar vardı.Size verilen kağıtta bir sınıflandırma var, salonda gördüğünüz hayvanların isimlerini ilgili kategorilerin altına yazmanız bekleniyordu. Bu alanın fotoğrafını çekemedim malesef :-(
Okulun maskotu kaplan olduğu için, duvarda resmi var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder